Saturday, November 29, 2008

Nizam tegur kepimpinan Pakatan Rakyat sombong


TAHNIAH! Ahmad Nizam kerana menegur sikap segelintir individu yang diberi hak sebagai wakil rakyat samada Ahli Parlimen mahupun Ahli Dewan Undangan Negeri agar lebih jujur dan ikhlas dalam melaksanakan tanggungjawab masing-masing.

Kata Ahmad Nizam, ada YB Adun yang dijemput tetapi tidak datang dan memberi alasan sibuk.

(Waris Pahang juga pernah mendengar rungutan penduduk yang ditimpa bencana, mereka mengatakan ADUN PR hanya pandai menabur janji itu dan ini tetapi selepas itu lesap tidak muncul-muncul.

Paling malang ADUN tersebut akan diboikot jika bertandang semula ke kampung tersebut.
Kekecewaan rakyat kini membuak-buak kerana ADUN PR yang dianggap pemberi kebajikan tetapi menyorok sembunyi.

"Kami beri peluang sekali sahaja, pertama dan terakhir" kata seorang mak cik yang bercakap sambil mengkacip-kacip giginya.

"Jangan buat kami (penduduk) halau kamu (pakatan rakyat) macam anjing" kata pak cik seorang veteran politik.)

5 comments:

Kak Saba said...

Apa kurangnya kerajaan BN..lagi teruk daripada itu pun ada...cuma tak masuk cite dalam BH, Utusan & TV3 jer...teringat koi masa banjir besar tahun lepas...macam-macam cita dan rungutan penduduk kampung yang rata2 penyokong dari dulu kini dan selamanya UMNO.. Koi dengar tentang kerenah YB BN...

Aspirasi Bangsa said...

BN memang ada kekurangan tapin sedia membaiki keadaan. Sebab itu bantuan banjir kali ini lebih baik daripada yang terdahulu dan segera sampai kepada mangsa yang terlibat.

Tapi pembangkang biasanya dia anggap mereka 'perfect' biasanya orang lain sahaja yang salah mereka sahaja yang betul... mereka biasanya menganggap pemimpin mereka semua macam malaikat.. tak pernah buat salah... sampai buat rasuah seks pun tak pe...

berlaku adilah pada hukum Islam, yang salah tetap salah, yang batil tetap batil... jangan pandai sahaja cakap perjuangan Islam tetapi laksanakan hukum ikut puak pulak.. kalau puak mereka buat tak pe.. kalau puak orang lain buat tak betul dan salah..

jadi kalau buat salah tu mengaku sahajalah.....

Godisuno said...

setuju ngan Kak Saba.. Rakyat dah beri ingatan dalam PRU lepas. Adakah mereka sedar? rasenya belum lagi. tengok pemilihan perwakilan untuk Mac 2009. terlalu banyak rasuah. sedarlah rakyat nak kerajaan yang bersih, jujur, berintegriti.

Aspirasi Bangsa said...

Satu hakikat yang perlu diingat oleh semua rakyat Malaysia..

Bersih sangat ke Pakatan Rakyat ni....

Jujur sangat ke berkhidmat untuk rakyat...

Dan Berintegriti sangat ke....

Kalau macam tu tak delah kes rasuah, liwat, menipu dan sebagainya.. cuma penyokong mereka dah taksub sangat...

Cerminlah diri tu dulu. Itu baru perintah 5 negeri dalam tempoh 10 bulan...

Jika perintah dalam tempoh 50 tahun.. apakah akan terjadi agaknya kepada negara ini...

pahang@blogger.com said...

PKR ni dalam kecelaruan fikiran. Perjuangannya bukan ada landasan selain dari penuhi cita-cita pemimpin mereka yang penuh dengan rhetorik semata-mata.

Hasrat nak sampai kepuncak melalui jalan mudah - walaupun dari belakang. Lawati ( BUKAN LEWATi )laman blog saya: http://braveheart-blogger.blogspot.com

Anda Juga Meminati

Blog Widget by LinkWithin

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Kuantan - 18 April 2009

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Pekan - 18 April 2009

LAGU WARISAN

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Ke mana harus ku bawakan
Ke mana harus ku semaikan cinta ini

Betapa di bumi ini ku melangkah
Ke utara, selatan, timur dan barat
Ku jejaki

Aku bukanlah seorang perwira
Gagah menghunus senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan

KATA HIKMAH


‘‘ANAK bangsa yang telah berjaya, janganlah berperangai seperti Si Tenggang, terlalu cepat bersifat angkuh, terlalu mudah berlagak bongkak, hingga melupakan asal keturunan, hingga memisahkan diri dari akar bangsanya, menjadi rakus, menjadi gopoh, hingga tergamak menebang pohon tempat bernaung dan mencantas dahan tempat bergantung.”

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah.

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MIC TUN V.T SAMBANTHAN PADA 1 JUN 1965 :

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.

Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan.

Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?

''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma.

Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?

"Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku diMalaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu.

Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MCA, TUN TAN SIEW SIN PADA 30 APRIL 1969 :

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah.

Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

“Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA ).

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini.

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan.

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

SUARA ANAK PHG (Klik Sini)

SUARA ANAK (F) PHG (Klik Sini)

AHLI BPN

AHLI BPN
BLOGGERS PEMBELA NEGARA

MOH CIPTA SEJARAH

BLOG PAHANG DIPANTAU WP