Thursday, April 29, 2010

Nizar Pilih Maaf, Tanjung Rambutan Atau ISA?

Fitnah Lebih Dahsyat Dari Membunuh

Bila orang kata pembangkang buat ‘kilang fitnah’ maka melenting sakan lah mereka.

Tetapi bila Nizar memfitnah Najib berupa hasutan jahat, maka tiada seorang pun ulama-ulama dan lebai pembangkang yang membantahnya, barangkali mereka setuju dan bersubahat.

Ucapan Nizar di Kg Baru Kalumpang,Hulu Selangor 17/4/2010 benar-benar mengejutkan orang Melayu bahkan kaum Cina sendiri kerana mereka tahu Najib tidak pandai menabur kata-kata begitu apatah lagi Najib perjuangkan 1Malaysia.

Nizar dan pakatan rakyat mesti membuktikan tarikh, masa dan tempat Najib membuat kenyataan ' KITA MESTI BASAHKAN KERIS INI DENGAN DARAH CINA' dan " BANJIRKAN PEKAN KUALA LUMPUR DENGAN DARAH CINA".

(Kata Waris Pahang :

1. Kenyataan fitnah Nizar sangat berat dan boleh menimbulkan rusuhan dan menggugat keselamatan negara.

2. Nizar mesti rehat dari politik sementara sama ada rehat di Tanjung Rambutan atau ISA kerana mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan.

3. Nizar tidak wajar dilepaskan begitu sahaja sebaliknya mesti memohon maaf secara terbuka kepada Najib kerana menyebarkan fitnah.

4. Nizar juga perlu mengemukakan bukti yang Najib pernah mengeluarkan kata-kata perkauman sedemikian rupa.

5. Jika Nizar tidak mahu maka marilah kita sama-sama membuat laporan polis terhadap Nizar dan Pakatan Pembangkang.

6.Waris Pahang sangat sedih kerana ada orang Melayu seperti Nizar sanggup diperkudakan oleh DAP dan Anwar untuk mencapai cita-cita politik mereka

4 comments:

Pak Tam said...

Semua pertubuhan Melayu dan parti Umno patut buat laporan polis. Nizar sudah melampau. Apa tunggu lagi pemuda2 umno?

Waris Pahang said...

Bantah dan laporan polis beerti kita mahukan keadilan.Semoga kita semua tidak tidur dengan mainan fitnah seperti ini.

santauangin said...

Telah banyak sangat laporan Polis yang di buat keatas puak pembangkang, tapi apa hasil nya? Satu pun tak nampak. Dah lah Menteri pun asyik bagi AMRAN aje maka macam mana nak lekat kes laporan yg di buat oleh anda semua. Buang masa aje. Hanya satu sahaja yg boleh buat kat Nizar ni. Serah kan dia kat Al Juburi, tahu lah Al Juburi nak buat apa. Al Juburi tak kan kata AMRAN dah, tapi tindakan tegas akan di ambil oleh Al juburi ini kat Nazar kamjat.

Tapi tolong pesan kat Nizar ngot tu jangan lupa dengan KATALALUAN bila di serahkan kat Al Juburi. Ini lah sahaja jalan yg aku nampak boleh menjinakan Nizar musibat ni.

Waris Pahang said...

Memang lawak santauangin, aku setuju ISA bagi mereka yang pecahkan perpaduan kaum.

Anda Juga Meminati

Blog Widget by LinkWithin

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Kuantan - 18 April 2009

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Pekan - 18 April 2009

LAGU WARISAN

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Ke mana harus ku bawakan
Ke mana harus ku semaikan cinta ini

Betapa di bumi ini ku melangkah
Ke utara, selatan, timur dan barat
Ku jejaki

Aku bukanlah seorang perwira
Gagah menghunus senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan

KATA HIKMAH


‘‘ANAK bangsa yang telah berjaya, janganlah berperangai seperti Si Tenggang, terlalu cepat bersifat angkuh, terlalu mudah berlagak bongkak, hingga melupakan asal keturunan, hingga memisahkan diri dari akar bangsanya, menjadi rakus, menjadi gopoh, hingga tergamak menebang pohon tempat bernaung dan mencantas dahan tempat bergantung.”

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah.

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MIC TUN V.T SAMBANTHAN PADA 1 JUN 1965 :

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.

Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan.

Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?

''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma.

Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?

"Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku diMalaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu.

Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MCA, TUN TAN SIEW SIN PADA 30 APRIL 1969 :

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah.

Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

“Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA ).

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini.

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan.

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

SUARA ANAK PHG (Klik Sini)

SUARA ANAK (F) PHG (Klik Sini)

AHLI BPN

AHLI BPN
BLOGGERS PEMBELA NEGARA

MOH CIPTA SEJARAH

BLOG PAHANG DIPANTAU WP