Friday, June 5, 2009

Doa Mati Nik Aziz?

Kalau Kerusi Parlimen Pekan Kosong....

Kalaulah kerusi Parlimen Pekan kosong dan terpaksa diadakan pilihan raya kecil, apa agaknya perkataan yang akan keluar dari mulut Pengerusi SPR?

Mungkinkah dia tak akan berkata apa-apa?. Sebaiknya dan lebih afdhol dia menanggis saja dan membaca surah Al fatihah . Dijauhkan oleh tuhan sama sekali dia mendengus dan berkata :" Awatlah tuhan nih"!!!
Komen Abgbro :

pekan mengikut rekod adalah kwsn selamat bagi UBN jadi SPR akan mengatakan amat wajar MP Pekan meninggal..hehe

Komen Cree :

saya rasa kalau dah mati pun,Najib mesti arahkan doktor masukkan jantung plastik atau apa saya yang menampakkan YB tu masih bernafas.Badan tak reput sebab dah masukkan ubat pengawet.Dah dekat nak PRU 13 baru isytihar dah kojol.UBN kan terer,tak mustahil....

(Kata Waris Pahang :

-Kita sebagai orang Islam akan terkejut dengan kenyataan di atas. Dulu umat Islam dikejutkan dengan doa munajat Nik Aziz yang mendoakan Najib dihancurkan.

-Kini anak buah beliau pula mendoakan Najib segera mati sebab selepas PRU 12 ramai YB pembangkang yang meninggal dunia.

-Walaupun Waris Pahang tidak sealim mana namun kita sering diberi ingatan sejak kecil supaya tidak mendoakan seseorang itu dijatuhkan bala samada sakit atau mati.

-Di mana ulama PAS untuk memperbetulkan semula kesilapan mereka. Kalau dibolehkan umat Islam mendoakan seseorang itu mati, sila berikan penjelasan sejelas-jelasnya.

-Budaya mendoakan umat Islam dihancurkan dan dimatikan semakin serius. Malahan Tuan Ibrahim Tuan Man seorang ulama PAS Pahang pula pernah menghantar ucapan takziah kepada Jamil Khir Baharom kerana dilantik sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri.

-Adakah semua ini boleh dipermainkan semata-mata mahu mendapat kepentingan politik peribadi?.
-Alangkah baiknya kita sama-sama berdoa kepada ALLAH supaya umat Islam di Malaysia di beri kesejahteraan, dimurahkan rezeki dan dijauhkan dari bala bencana).

5 comments:

Saiful KONON said...

Salam,

Guru kencing berdiri, murid kencing berlari.

ops-shield

PUTERI said...

Salam waris..

kome pun heran sungguhlah sekarang nie..muga-muga orang pahang dijauhkan dari menerima dakwah songsang PAS nie..

Media Siber said...

PAS apa utk semua kalau dah mendoakan kematian orang? dah anak buah pun mendoakan najib mati .. teruk giler.. doa2 mereka tu akan terkena pada nik aziz.. baru terkejut mereka.

YANG GAMBI said...

Deme ingat dalam PAS tu semuanya Ulama ? kebanyakannya menyamar ulama, dia tahu orang-rang le ni sensetif dengan agama, ni masa deme nak ambil kesempatan, sebab tu cakap,perbuatan, perangai tak serupa ulama...........

Hidup Melayu said...

PAS kini bkn PAS pd zaman penubuhannya dulu, di mana terdapatnya ulama' yg mampu melawan 13 Mei bersama kerajaan..PAS kini terlena dengan keindahan kerajaan PR yang diagung2kan mereka..Bukankah mendoakan orang utk mati adalah dosa pak ustaz?????innal insan la yakhlu anil khoto' wannisyann..

Anda Juga Meminati

Blog Widget by LinkWithin

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Kuantan - 18 April 2009

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Pekan - 18 April 2009

LAGU WARISAN

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Ke mana harus ku bawakan
Ke mana harus ku semaikan cinta ini

Betapa di bumi ini ku melangkah
Ke utara, selatan, timur dan barat
Ku jejaki

Aku bukanlah seorang perwira
Gagah menghunus senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan

KATA HIKMAH


‘‘ANAK bangsa yang telah berjaya, janganlah berperangai seperti Si Tenggang, terlalu cepat bersifat angkuh, terlalu mudah berlagak bongkak, hingga melupakan asal keturunan, hingga memisahkan diri dari akar bangsanya, menjadi rakus, menjadi gopoh, hingga tergamak menebang pohon tempat bernaung dan mencantas dahan tempat bergantung.”

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah.

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MIC TUN V.T SAMBANTHAN PADA 1 JUN 1965 :

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.

Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan.

Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?

''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma.

Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?

"Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku diMalaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu.

Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MCA, TUN TAN SIEW SIN PADA 30 APRIL 1969 :

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah.

Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

“Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA ).

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini.

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan.

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

SUARA ANAK PHG (Klik Sini)

SUARA ANAK (F) PHG (Klik Sini)

AHLI BPN

AHLI BPN
BLOGGERS PEMBELA NEGARA

MOH CIPTA SEJARAH

BLOG PAHANG DIPANTAU WP