Thursday, August 6, 2009

Permatang Pasir : Calon PAS Pilihan Anwar?

Aku mahu yg itu bukan yg ini, agaknya!.

Nama Mohamad Sabu sekali lagi disebut-sebut untuk mewakili parti pada pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir. Selain daripada itu nama Timbalan Pesuruhjaya II PAS Pulau Pinang, Salleh Man juga muncul.

Walaubagaimana pun Abang Mat Sapu lebih berwibawa dari segi kepimpinan ketokohan ala cowboy, kesungguhan merantau ke sana sini tabur air liur (berceramah) dan yang paling penting mulut celupar No 1.
Orang PAS anggap Abang Mat Sapu sangat secucuk dengan DSAI kerana masing-masing orang utara yang menggunakan loghat 'hang' yang sama.

Abang Mat Sapu juga dikatakan adalah kawan rapat Ketua Menteri Pulau Pinang semasa di University.

Mungkin mereka juga sama-sama berada di “University of Kemunting “ suatu ketika dulu, agaknya?.

Kalau pandang sebelah mata memang Abang Mat Sapu adalah orang yang paling layak dan tidak ada calun lain lagi bagi membantu dan setanding DSAI dan Guan Eng.

Tapi adakah kita sudah lupa dengan gelaran yang diberi oleh Abang Mat Sapu kepada DSAI, kalimat apa ye, aku pun kurang pasti bahasa apa ni sebab menggunakan bahasa kacukan arab dan melayu.
Sebenarnya aku malu nak tulis lah, 'al bontoti' betul ke? Ops silap! habis tu apa dia, lu fikir lah sendiri!.

Yang paling aku hairan kenapalah si PKR ni tamak sangat sehingga kerusi PAS yang satu itupun PKR mahu. Adakah mereka sudah lupa kerusi permatang pasir tu sekian lama milik pas.

Mungkin ada pengundi PKR yang kata, inilah masanya mahu sabotaj pula sebab semasa PRK Penanti, orang PAS sabotaj PKR.
Kita mencabar anwar supaya ambil kerusi permatang pasir. Kita mahu tengok orang Permatang Pasir mahu pas, pkr atau umno.
Dengar cerita orang utara kata tiada pembangunan di Permatang Pasir yang ada cuma janji-janji pasir, betul ker?.

6 comments:

Anak Lenggong said...

Anuar nak pilih mat sapu tu sebab nak berbaik-baik semula dengan mat sapu..sebab mat sapu ni lah orang yang mula-mula mengelarkan nuar didalam penerbitan harakah sebagai "ANUAR ALJABURI"..mat sapu..karpal singh dan lim kit siang lah yang mengesyorkan anuar diambil tindakan...tetapi apabila siasatadan tindakan diambil oleh kerajaan terhadap nuar..mereka ni lah juga yang mengatakan ada konspirasi didalam kerajaan untuk menjatuhkan nuar....so fikir-fikir lah..

Waris Pahang said...

ohhh begitu rupenya, tapi malang mat sapu akan disapu nuar.

Hee hee hee jangan berangan lah nak jadi calong di Terengganu dan permatang pasir, mungkin tempat2 lain selepas ini

ajijasin said...

salam alaikum...

'ANU'WAU BERAHI MEMANG PENGKHIANAT MELAYU.....

poooorrrraaaaaaahhhhhh...
penghabis tak berguna makhluk MELAYU dalam Malaysia...
inilah dia makhluk yg bernama 'anu'wau berahi!!!!!

puuuaaaaahhhhh...
kalao tang dia dok ngata ngutuk org lain bukan main lagi...
sedap mulut dia aje...
MACAM TAK DA BREK...
MACAM ORG LAIN NI SEMUA TAK BERGUNA...
MACAM SEMUA ORG MENTEKEDARAH RASUAH...
MACAM SEMUA ORG BUSUK BENAO...
MACAM SEMUA ORG TAK SENONOH...

org baru dok kutuk dia
'PENGKHIANAT MELAYU'...
tau pulak merah telinga dia...
ooooooooooooooo tau marah...

habis semua org nak disaman!!!

memang muka dia...
muka bawak suweyyyy kat Malaysia ni...
sapa yg dok lepaskan beruk sekor ni...

wahhhhh bukan main lagi...
tak bolehhh pulak org sentuh dia...
apa besaoooo dia ni...
dia ingat Malaysia ni kepala bapak dia punyeee ke...

yg dia sedap sedap dok caci maki..
buat cerita fitnah semua org...
boleyyyyy...

kalao macam ni punye makhluk jadi kepala bapak kat Malaysia ni...
alamat...
semua yg ngata ngutuk dia semua la...
masuk lokap la gamakkknyeee...

tak da can la nak ngata ngutuk dia...
macam mana selama ni...
dia org ni...
makhluk tali perut hijau...
tali perut mata lebam...
tali perut babi anjing...
dia org dok ngutuk Tun M, Pak Lah, Tok Najib...
dok ngutuk UMNO, BN, KERAJAAN, AGENSI KERAJAAN, ORG KERAJAAN...
dengan berbagai caci maki hamun cerca cerita fitnah...

ini rupa makhluk yg KONONNYEE cakap pasal
DEMOKRASI..
KEBEBASAN SUARA...
SUARA RAKYAT...

SUDAHLA 'ANU' WAU BERAHI...
AKU MINTAK2 TUHAN BAGI NGKAO SELESEMA BABI...
BIAO NGKAO CEPAT KOJOL...

HIDUP PUN MENYUSAHKAN ORG AJE...

TAK BOLEHHH PULAK DIUSIK...
NAK MENYAMAN AJE KEJE NGKAO...
NAK MENAKUT NAKUTKAN ORG...

SIKIT SIKIT SAMAN...
SIKIT SIKIT SAMAN...
MACAM LA MAHKAMAH MALAYSIA NI
BAPAK NGKAO PUNYE...

BELUM APA2 DAH ANGGAP ORG SALAH...
KALAO TAK SALAH...
MAHKAMAH TAK BETUL...
MAHKAMAH AGEN KERAJAAN...

MEMANG TAK LAYAK NGKAO NI JADI KEPALA BAPAK KAT MALAYSIA NI...
TUHAN PUN TAK LORONGKAN
MANUSIA MACAM NGKAO NI JADI KEPALA NEGARA...

MEMANG LA MACAM KOMUNIS NGKAO BUAT MALAYSIA...
SEMUA YG BUKAK MULUT MENENTANG NGKAO...
SEMUA MASUK LOKAP!!!!!

MEMANG DASAR TALI BARUT YAHUDI NASRANI...
MACAM LA NGKAO TU SUCI BERSIH...
MACAM LA NGKAO BAIK BENAO...

POOOOOOOORRRRRAAAAAAAHHHHHHHH !!!!!

Waris Pahang said...

Anwar...'jutawan saman' dah kumpul RM520 juta

Ramai tersenyum apabila peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim beritahu Penasihat PKR itu akan saman Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan akhbar Utusan Malaysia RM100 juta kerana dakwa memfitnahnya.

Ini ekoran Utusan Isnin melaporkan di muka depan kenyataan Muhyiddin yang menyifatkan Anwar sebagai pengkhianat besar terhadap perjuangan orang Melayu.

Tersenyum kerana dua sebab. Tindakan menyaman bermakna Anwar masih percaya kepada sistem perundangan negara ini walaupun siang malam pagi petang asyik jaja kata institusi kehakiman negara ini sudah teruk dan tidak boleh dipercayai.

Keduanya, semua orang tersenyum kerana jika saman terbaru ini dilaksanakan, sejak tahun 1999, tuntutan saman Anwar di mahkamah yang masih belum selesai sehingga kini telah mencecah RM520 juta.

Namun tiada satu pun yang telah selesai. (agendadaily)

#Nuar wajar digelar bapa mahkamah malaysia atau bapa saman malaysia.

kalau mahu saman nuar ni beranilah dia, lepas itu dia tunda tunda dan tunda.

Saiful macamana? dah lupa ke? Sungguh memalukan kerana takut berdepan dengan Saiful di mahkamah.

Camne kawan2, jangan sokonglah si nuar dan partinya.

GPMS Cawangan Wangsa Maju said...

Salam Perjuangan,

Kami dari Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Wangsa Maju, WP mengucapkan jutaan terima kasih atas kesudian anda menjadi follower blog kami.

Kami jugaamat teruja dgn pengendalian blog anda..

Artikel2 yang bernas dan rekabentuk blog anda yang menarik manaikkan semangat kami untuk berjuang melalui blog.

Semoga kita dapat sama2 berjuang dalam mengembalikan semangat perjuangan anak2 muda agar menjadi insan yang berilmu dan bekerja keras demi mempertahankan kedaulatan Agama, Bangsa dan Negara di masa akan datang.

Sama2 kita memberi galakan dan dorongan agar pelajar2 dan belia2 Melayu terus berjuang dalam memajukan diri di arena Pendidikan Negara.

Kami juga berharap agar pihak anda dapat mempromosi blog kami ini buat tatapan umum khasnya dari kalangan pelajar dan belia.

Yang Di Pertua GPMS Cawangan Wangsa Maju, En. Jais Abdul Karim menyampaikan Salam Kasih khas buat anda.


Sekian, Salam Persahabatan ikhlas dari,

MUHAMMAD RADHI ABD. RAZAK
Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
GPMS Cawangan Wangsa Maju,
Wilayah Persekutuan.

Waris Pahang said...

Salam perkenalan dan ukhwah, kalu ada masa dapat kita berjumpa dan sembang tentang masalah umat Melayu Islam Malaysia

Anda Juga Meminati

Blog Widget by LinkWithin

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Kuantan - 18 April 2009

Sambutan Sempena Pelantikan PM Di Pekan - 18 April 2009

LAGU WARISAN

Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Ke mana harus ku bawakan
Ke mana harus ku semaikan cinta ini

Betapa di bumi ini ku melangkah
Ke utara, selatan, timur dan barat
Ku jejaki

Aku bukanlah seorang perwira
Gagah menghunus senjata
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan

KATA HIKMAH


‘‘ANAK bangsa yang telah berjaya, janganlah berperangai seperti Si Tenggang, terlalu cepat bersifat angkuh, terlalu mudah berlagak bongkak, hingga melupakan asal keturunan, hingga memisahkan diri dari akar bangsanya, menjadi rakus, menjadi gopoh, hingga tergamak menebang pohon tempat bernaung dan mencantas dahan tempat bergantung.”

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah.

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MIC TUN V.T SAMBANTHAN PADA 1 JUN 1965 :

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.

Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan.

Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?

''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma.

Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut?

"Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku diMalaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.

Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu.

Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

PETIKAN KENYATAAN SEORANG PEMIMPIN MCA, TUN TAN SIEW SIN PADA 30 APRIL 1969 :

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah.

Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat Raja-Raja Melayu ini disampaikan sebelum Merdeka kepada rakyat-rakyat Melayu yang merupakan rakyat asal dan subjek Raja-Raja Melayu dan adalah berikut:

“Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA ).

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYUsehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini.

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan.

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN.(Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

SUARA ANAK PHG (Klik Sini)

SUARA ANAK (F) PHG (Klik Sini)

AHLI BPN

AHLI BPN
BLOGGERS PEMBELA NEGARA

MOH CIPTA SEJARAH

BLOG PAHANG DIPANTAU WP